Puzzle pre deti od 9 rokov, dejepis, grécko, obrázkové náučné puzzle

 
 
Puzzle pre deti > Puzzle podľa dielikov > Puzzle 70-199 dielikov > Dejepis – Staroveké Antické Grécko a jeho história – Náučné obrázkové puzzle
 

Puzzle 70-199 dielikov

Dejepis – Staroveké Antické Grécko a jeho história – Náučné obrázkové puzzle
zväčšiť obrázok
9+
Ušetríte: 15 %

Dejepis – Staroveké Antické Grécko a jeho história – Náučné obrázkové puzzle

Dodacia lehota
Zaslanie: nedostupné
Vaša cena: 5,95 € 6,99 €
Typ:Náučné obrázkové puzzle pre deti od 9 rokovVáha:305 gEAN:7023850250060
Motív:puzzle história, dejepisVeľkosť:MAXIRozm:36,5.28,5cm
Kód:HL6Formát:A3Jazyk:anglický
Séria:História StarovekDielikov:95Stav:NA SKLADE u.dodávateľa

DôLEŽITÉ a ZAUJÍMAVÉ informácie o puzzle Larsen: Každé puzzle značky Larsen obsahuje pevnú podložku pod puzzle spolu s okrajmi do ktorej sa dieliky puzzle vkladajú a tak deťom uľahčujú skladanie jednotlivých dielikov a umožňujú výbornú manipuláciu s celým puzzle, možnosť poľahky kedykoľvek a kdekoľvek celé puzzle premiestniť a položiť. Okraje podložky puzzle stabilizujú poskladané puzzle a zabraňujú pohybu dielikov puzzle von mimo okraje pri skladaní puzzle. Obrázky sú nakreslené až na okraje podložky puzzle, aby deťom umožňovali ľahšie skladanie puzzle podľa aj okrajov obrázka, najmä na začiatku skladania, keď je skladanie zložitejšie. Jednotlivé dieliky puzzle majú v podložke vytvorené línie, ryhované čiary v tvare dielikov, podľa ktorých sa v prípade potreby možno riadiť vkladaním jednotlivých dielikov, pretože u veľkej väčšiny puzzle Larsen má každý dielik jedinečný tvar, iný tvar ako všetky ostatné dieliky. Veľkou pomôckou sú aj špeciálne tvary niektorých dielikov puzzle v tvare deťom dobre známych predmetov, alebo zierat, takže tieto dieliky môžu deti ľahšie nájsť medzi ostatnými dielikmi a následne deti môžu ľahšie nájsť polohu týchto dielikov so špeciálnym tvarom na skladanom puzzle podľa tvaru dieliku na podložke. Niektoré dieliky so špeciálnym tvarom je možné na väčšine puzzle vidieť na druhom obrázku v detaile produktu. Ďalšou vynikajúcou prednosťou puzzle Larsen je väčšia hrúbka dielikov = 2mm, až dvojnásobná oproti bežným puzzle (1mm), čo deťom uľahčuje manipuláciu s dielikmi a skladanie puzzle a aj zabraňuje zlomeniu dielikov puzzle. Dieliky sú ťažko zlomiteľné aj z dôvodu použitia veľmi kvalitného špeciálne tvrdeného kartónu na výrobu puzzle. Puzzle Larsen sú zdravotne nezávadné a sú vyrábané priamo v Nórsku, už od roku 1953, takže majú dlhú dradíciu. Pri uvedenej kvalite materiálu, prevedenia celého puzzle, remeselného spracovania jednotlivých dielikov, výborného výberu vzdelávacích a náučných obrázkov máp, zvierat, matematiky, angličtiny, nemčiny, astronnómie, prírody a ďalších náučno - vzdelávacích tém a aj ďalších rozprávkových motívoch je možné smelo povedať, že puzzle Larsen sú najlepšie, najkvalitnejšie a najkrajšie puzzle pre deti na svete. Preto je samozrejmé, že v krajinách, ktoré patria medzi lídrov vo vzdelávaní detí a dosahujú v školstve vynikajúce výsledky (škandinávske krajiny: Nórsko - kolíska puzzle Larsen, Fínsko – absolútna európska jednotka vo vzdelávaní detí, v top 5 krajín sveta v PISA testoch v čítaní aj vo vede, Švédsko, Dánsko a Nemecko) sú puzzle Larsen doporučované ako školské pomôcky priamo pri vyučovaní detí v škole. Na Slovensku sa môžeme tešiť, že tieto vynikajúce, kvalitné a krásne puzzle sú dostupné aj pre Vaše deti. Prajeme Vašim deťom a aj Vám veľa zábavy a ponaučenia s nádhernými puzzle Larsen, kde si môžete vybrať z viac ako tristo obrázkov z nasledovnými motívmi: domáce zvieratká, divoké zvieratá z džungle, lesa, tropického pralesa, tundry, zasneženého a ľadového severu, morský svet z hlbín mora, príroda, rozprávky, dopravné prostriedky, autá, lode, lietadlá, stavebné stroje, zemepis, zemepisné mapy, vlajky krajín, znaky a erby štátov, astronómia, matematika, čísla, počítanie, malá násobilka, angličtina, anglické slovíčka, nemčina, nemecké slovíčka, história, historický vývoj človeka a zvierat, dinosaury, dejepis, starovek, Mikuláš, Vianoce, Santa Claus a ďalšie náučné a obrázkové motívy pre Vaše deti už od dvoch rokov veku. Puzzle máme prehľadne rozdelené podľa veku detí, podľa počtu dielikov, podľa veľkosti puzzle a podľa motívu zobrazeného na obrázku puzzle.

Náučné obrázkové puzzle pre deti s detailne, precízne namaľovanou históriou Grécka: Mapu južnej európy a časťou severnej Afriky a Západnej Ázie spolu s nákresom a popisom osídľovania, dobývania a vývoja starovekeého grécka v priebehu historického vývoja Európy, po stranách puzzle hore a dole je vyobrazených sedemásť najznámejších Gréckych učemncov, filozofov, panovníkov a vodcov, s ich menami a rokmi ich vládnutia: Theseus, mýtický grécky kráľ, zakladateľ mesta Atény, bol zodpovedný za synoikizmus ( spoločné bývanie ) - politické zjednotenie Attiky s Aténami, Lykourgos ( Lykurgos, Lykurg ), legendárny zákonodarca v Sparte, uskutočnil vojensky orientovanú reformu sparťanskej spoločnosti s radcami Apolla v Delphi, všetky jeho reformy smerovali k trom sparťanským cnostiam: rovnosti ( medzi občanmi ), vojenskej kondície a úspornosti, spomínajú ho starí historici a filozofi Herodotus, Xenofón, Platón, Polybius, Plutarch a Epictetus. aténsky štátnik, zákonodarca a básnik, zmnámy pre jeho úsilie o právnu úpravu proti politickému, ekonomickému a morálnemu poklesu archaických Atén, jeho reformy zlyhali v krátkodobom horizonte, no je považovaný, že položil základy aténskej demokracie, písal poéziu pre potešenie, vlasteneckú propagandu a obranu svojich ústavných reforiem, Pytagoras zo Samosu ( Pythagoras zo Samu ), legendárny grécky filozof, matematik, akustik, astronóm, náboženský reformátor, kňaz, založil vlastnú školu, bola miestom aj náboženského spolku, podľa Pytagora je podstatou všetkého číslo, číslo je princíp, ktorý dáva veciam poznateľnosť, jasnosť, určitosť, čísla sú podľa Pytagora sú symbol etických hodnôt a vzťahov medzi ľuďmi, precestoval Perziu a Egypt, zoznámil sa s tamojšími náboženstvami a výsledkami ich vedeckého pozorovania a bádania, v spolku, založeného Pytagorasom, bol považovaný za veľkú autoritu, Pytagorova veta je základná poučka euklidovskej geometrie, popisuje vzťah medzi dĺžkami strán v pravouhlom trojuholníku v dvojrozmernej rovine, umožňuje ľahko vypočítať dĺžku tretej strany pravouhlého trojuholníka, ak poznáme dĺžky dvoch zvyšných strán, slovná formulácia: obsah štvorca zostrojeného nad preponou ( najdlhšou stranou ) pravouhlého trojuholníka je rovný súčtu obsahov dvoch štvorcov zostrojených nad jeho odvesnami, z jeho písomného diela sa nič nezachovalo, založil veľmi významnú školu a výklady a legendy jeho nasledovníkov prekryli jeho pôvodné myšlienky, takže se veľmi ťažko rekonštruujú, pytagorejská tradícia mala velký vliv na Platóna, bola živá v novoplatónismu, v renesanci a v rôznych – často fantastických - podobách žije aj dnes, Kleisthenes ( Kleisténes ), aténsky štátník, zákonodarca a reformátor mestských inštitúcií, podľa Herodota zakladateľ aténskej demokracie, zaviedol nové územné členenie na démy (obce), usporiadané do desiatich fýl ( kmeňov ), územie každej fýly sa skladalo z mestských, prímořských a chudobnejších vnútrozemských démov, aby medzi fýlami neboly veľké sociálne rozdiely, losovaním vo veľkom zhromaždení všetkých slobodných mužov sa z každej fýly vybralo päťdesiat zástupcov a tak vznikla búla, čiže Rada 500, ktorá navrhovala zákony, reformoval tiež súd, kde zasadalo niekoľko sto občanov, denne volených losom, Dareios I ( Darius ), perský veľkokráľ, skvelý organizátor a stavebník, vládol Perzskej ríši na vrchole, zaberajúcej väčšinu západnej ázie, Kaukaz, časti Balkánu, ( Trácko, Macedónsko, Paónia ), väčšinu pobrežia Čierneho mora, strednú áziu, povodie Indus na ďalekom východe a časti severnej a severovýchodnej afriky vrátane Egypta, východnej Líbie a pobrežia Sudánu, zorganizoval ríšu rozdelením do provincií a umiestnil do nich satrapov, vládcov provincií, vytvoril nový jednotný menový systém, Aramejský jazyk sa stal oficiálnym jazykom ríše, postavil impérium do lepšej pozície vybudovaním ciest a zavedením štandardných jednotiek a mier, celá ríša bola centralizovaná a zjednotená, pracoval na stavebných projektoch v celej perzskej ríši, Leonidas I, sparťanský kráľ, preslávil sa svojim hrdinským odporom proti mnohonásobnej perzskej presile v bitve pri Termopylách ( Thermopyl ), boj Leónida a jeho spolubojovníkov pri Termopylách bol nesmierne dôležitý zo symbolického a kultúrneho hľadiska, Grécko sa stalo, čo doposiaľ nebolo, z veľkého množstva malých mestských štátov sa stalo jednotným národom, vojny sa vyhrávajú zlomením vôle bojovať u nepriateľa, Leónidas a ostatní Sparťania to pri Termopylách dokázali vykonať Peržanom, po neskorších víťazstvách Grékov v bitvách pri Artemision, Salamíne, Mykalé a po bitve pri Platajách Peržanov porazili, aj keď to trvalo ešte stopäťdesiat rokov a pamiatka tristo Sparťanov povzbudila Grékov k ďalším bojom, ktoré ich pod vedením Alexandra Veľkého priviedli k celkovému víťazstvu nad Perzskou ríšou, Keby Perzia nebola porazená, grécka kultúra by sa vôbec nerozšírila a tiež demokracia by bola pochovaná v samom zárodku a je úplne vylúčené, že by sa potom zrodila niekde na blízkom východe alebo na gréckom území, bol by to definitívny koniec demokracie, preto je boj slávneho Leónida a tristo statočných Sparťanov a ostatných gréckych hrdinov jednou z najoslavovanejších bitiek v dejinách ľudstva a jedným z najzásadnejších okamihov vo vývoji našej civilizácie, Xerxes I, ( vládca hrdinov ), perzský veľkokráľ, známy svojou neúspešnou inváziou do Grécka, jeho sily dočasne prekonali pevninu v Grécku severne od Isthmu v Korinte, o rok neskôr prehry s grékmi povzbudenými slávnou bitkou pri Termopylách v Salamis a Plataea, zvrátili zisky a ukončili druhú inváziu peržanov v grécku, Perikles, staroveký grécky aténsky demokratický štátník a svojho času najvplyvnejčí aténsky politik, sprístupnil chudobným vrstvám rozhodovanie pri súdnych procesoch a v rade ( búle ) platením odmien, rozšíril platenie náhrad za výkon vojenskej služby aj na dobu mieru, oslabil rozhodovacie právomoci areopágu ( aristokratmi ovládaná rada starších) odňatím dozoru nad štátnou správou, vytváraním zákonov, verejnou mravnosťou a politickým súdictvom, priznal každému občanovi právo podávať žaloby proti úradníkom nekonajúcim svoje povinnosti a proti osobám ohrozujúcim blaho štátu každý úradník mal byť pred voľbou preverený skúškou a zodpovedať sa za svoje pôsobenie po vypršaní úradného obdobi, návrh nových zákonov bol zverený osobám voleným ekklésiou – všeľudovým snemom, Hérodotos, prvný významným antický historik, bol Cicerom nazváný otec dejepisu, mnoho cestoval ( do Talianska na západe, do Babylónie na východe, do donských stepí na severe a k prvým nílskym prahom na juhu ), usudzoval, že k historii je treba pristupovat geograficky a ku geografii historicky ( známy je jeho výrok, že „geografia je reálna, ľudskou rukou vytvorená história ) , vo svojom diele Dějinách (Histories apodeixis, doslova „Výkaz vyskúmaného bádania“ alebo tiež „Výklad zistených poznatkov“ ) vytvoril v deviatich knihách najúplnejší popis sveta ( oikúmené ), dovtedy známeho Grékom, Feidias ( Phidias ), antický grécky sochár klasického obdobia, patrí k najvýznamnejším svetovým sochárom, jeho najvýznamnejším dielom na Akropole bola kultovná socha Atény Parthenos a návrh a čiastočne aj realizácia chrámu Parthenónu, kde bola socha umiestnená, po nútenom odchodu z Atén se usadil v Olympii, pro ich chrám vytvoril svoje najslávnejšie dielo: Diova socha v Olympii, ktorá je považovaná za jeden zo siedmych divov starovekého sveta, Sokrates ( Sókratés ), aténský filozof, Platónov učiteľ, je považovaný za jednu z najvýznamnejších postáv európskej filozofie, pretože na rozdiel od svojich predchodcov predsokratikov, ktorí pátrali po pôvode a príčinách sveta, Sokratesov záujem sa sústredil na záležitosti človeka a spoločnosti; ako praví Cicero, „zniesol filozofiu z neba na zem“, svojou dialektickou metódou položil základy západného kritického myslenia, Sokrates nezanechal po sebe žiadne písané dielo, jeho najznámejším výrokom bol „viem, že nič neviem“, človek mebude nikdy taký múdry a vzdelaný, aby sa nemohol byť ešte múdrejší a vzdelanejší, alebo, čím viac je človek vzdelanejší a múdrejší, tým viac si uvedomuje, že to čo vie, je len maličkou časťou celého poznania, ktoré sa ľudskou myslou nedá celé obsiahnuť, Hippokrates ( Hippocrates, nejslávnejší lekár staroveku a „otec medicíny“, zakladateľ racionálneho lekárstva, je mu prisudzovaná najstaršia zbierka lekárskych textov Corpus Hippocraticum, ktoré nahradily primitívnu liečiteľskú mágiu sústavným pozorovaním a racionálnou úvahou a položili tak základy medicíny ako vedeckého oboru, snažil sa o definíciu duševných porúch, ľudský mozog považoval za interpréta vedomia, býva mu prisudzované autorstvo Hippokratovej príísahy – súboru etických pravidiel pre vykonávanie práce lekára, rozdelil osídlenú zem ( ekuménu ) – podľa predpokladov pre život ľudí na tri pásové zóny: chladnú – severnú ( kde žijú Skýtovia ), najpriaznivejšia – mierna ( do ktorej patrí aj Grécko), suchá – južná ( zahŕňajúca Líbyu, Egypt a väčšiu časť Ázie ), na základe porovnávania obyvateľstva týchto zón dochádza k záveru, že vlastnosti tela a ducha sú určované ( či prinajmenšom ovplyvňované ) podnebím, Platón ( Plato ), grécky filozof, pedagóg a matematik., meno Platón je všeoobecne rozšírený pseudonym tohto filozofa, jeho pôvodné jéno bolo Aristoklés, je považovaný za jedného z najvýznamnejších a najvplyvnejších mysliteľov v histórii ľudstva, britský filosof A. N. Whitehead napísal, že celá západná filozofia je len komentár k Platónovi, založil aténskou Akadémiu, ktorá bola vzorom pre európske univerzity a vedecké inštitúcie, svoje spisy písal väčšinou formou rozhovorov mezi svojim učiteľom Sokratesom a ďalšími osobami, ktorým Sokrates svojimi otázkami pomáha vyvrátiť ich predsudky a nezrelé názory a dospieť k lepšiemu poznaniu, Platón spolu so Sokratesom obrátili pozornosť filozofov od úvah o povahe a pôvode sveta k otázkám človeka a ľudskej spoločnosti, hlavnými témami pro nich sú: rozdíl mezi pravým poznaním a púhym mienením, ctnosť a možnosť výchovy ku ctnosti, spravodlivé a pritom trvalé usporiadanie spoločnosti, dobro ako konečný cieľ človeka a spoločnosti, Aristoteles ( Aristotle ), Aristotelésnajvýznamnější žiak Platóna a vychovávateľ Alexandra Macedonského, jeho rozsiahle encyklopedické dielo položilo základy množstcvu vied, na rozdiel od svojho učiteľa Platóna, ktorý se venoval väčšinou otázkam človeka a spoločnosti, sa snažil Aristoteles obsiahnuť a usporiadať aj všetko predmetné poznanie svojej doby a výsledky vlastných pozorovaní Zeme, oblohy, prírody, jazyka, spoločnosti, politiky a umenia, celé Aristotelesovo dielo má podobu sústavných pojednaní, traktátov,. Aristotelesove spisy obsahujú presnú a záväznú argumentáciu, ako má svojim žiakom prednášať učiteľ, úlohou filozofa je myšlienky a skúsenosti presne zachytiť, dobre usporiadať a o všetkom správne premýšľať a argumentovať, týmto novým vymedzením filozofie položil Aristoteles základy sústavnej filozofie ako snahy „porozumieť tomu, čo jest“, ale tiež rôznych vied, napríklad anatómie, astronómie, biológie, ekonómie, embryológie, etnografie, geografie, geológie, lingvistiky, logiky, meteorológie, politológie, vo vlastnej filozofickej oblasti písal o estetike, etike, metafyzike, rétorike a teológii, zaoberal sa výchovou a vzdelávaním, literatúrou a poéziou aj keď najmä v oblasti prírodných vied sú jeho jednotlivé názory väčšinou prekonané, veľa z jeho spôsobov skúmania, triedenia a argumentácie zostáva dodnes živých, Filip II Macedónsky ( Phillip II ), kráľ Macedónskej ríše a otcom Alexandra Veľkého, vojenskými reformami a zahranično politickými úspechmi počas svojej vlády položil základy neskorším veľkolepým úspechom Alexandra Veľkého vo vojne proti Perzskej ríši na východe, zreorganizoval svoju armádu poničenú predchádzajúcimi porážkami, ako prvý vytvoril na svoju dobu mocnú a modernú armádu, Alexander Veľký ( Macedónsky ), macedónsky kráľ, rozšířil hranice svojej ríše ´ažením do Perzie a na indický subkontinent, vďaka čomu se stal najväčším a najúspešnejším vojvodcem celej historie, ktorý nepodľahol v jedinej bitve, v dobe svojej smrti ovládal väčšinu sveta známeho vtedajším Grékom, počas jedenástich rokov nepretržitých vojenských intervencií a bojov postupne dobyl Anatóliu, Sýriu, Feníciu, Judeu, Egypt, Mezopotámiu, Irán a strednú Áziu, po návratu do Babylonu se chystal k ďalším výbojom na Arabský poloostrov, smělým plánom zabránil jeho predčasný skon, Alexandrom podrobené krajiny se v nasledujúcich storočiach stali miestom gréckej kolonizázie a šírenia osídlenia, tým začala éra helénizmu, ktorý stelesňoval kombináciu greckých a orientálních kultúrnych vplyvov, Alexander inšpiroval veľa umelcov k literárnemu zachyteniu a oslave výnimočných činov, ktoré dosiahol, Alexandrova postava preto hlboko pronikla do dejín a mýtov nielen gréckej, ale aj východných kultúr, Archimedes zo Syrakúz, grécký matematik, fyzik, astronóm, vynálezce a filozof, je považovaný za jedného z najvýznamnejších vedcov klasického staroveku, za najväčšieho matematika svojej doby a jedného z najväčších matematikov všetkých čias, použil vykrývaciu metódu pre výpočet plochy segmentu paraboly ( využil súčet nekonečnej geometrickej rady pravidelných plôch, ktorými segment vyplnil ), a dal základ myšlienkam integrálneho počtu, zaoberal sa metódou výpočtu dĺžky kružnice a na svoju dobu presně odhadol číslo pí, definícia špirály nesúca jeho meno a vzorce pro výpočet objemov telies boly na vtedajšiu dobu tiež prevratné, na poli fyziky patria medzi jeho najslávnejšie objavy v statike ( mechanická rovnováha, vysvetlení princípu páky) a v hydrostatike ( Archimedov zákon ), navrhol a zostrojil mnoho vynálezov, slúžiacich pre potřeby jeho rodného mesta Syrakúz, vrátane špirálovitého čerpadla na princípe Archimedovej skrutky, niektoré legendárne obranné stroje, ktoré Archimedes vynašiel boly v modernej dobe zrekonštruované a ukázalo sa, že mohli byť funkčné. Po stranách puzzle vľavo a vpravo je zobrazených desať mytologických bohov a bohýň: Zeus ( Dias ), najvyšší zo starogréckych bohov, kráľ všetkých bohov, vládca Olympu, boh blesku, hromu a nebies, ochranca rodiny, pohostinstva, štátu a utečencov, Hera, hlavná bohyňa v starogréckej mytológii, ochrankyňa rodiny, rodiacich žieen a detí, manželka a sestra boha Zeusa - Dia, patrónka manželstva a pôrodu, bola zobrazovaná ako dôstojná dáma či matka, jej emblémovými zvieratami boli: krava, páv, kukučka a žeriav, medzi jej symboly patrili: žezlo, krb, obetný oheň, obetná miska a granátové jablko, Aténa ( Athéna ), starogrécka bohyňa inšpirácie, múdrosti, práva a spravodlivosti, odvahy, stratégie, remesiel, zručnosti, umenia a spravodlivej vojny, bohyňa života v mieri, ochránkyňa práva a snemov, dávala mestám a ľuďom blahobyt, ochraňovala deti a chorých, Atéňanom darovala olivu, byoa zakladateLkou a ochránkyňou gréckeho poľnohospodárstva, ochraňovala umenie a umelecké práce, naučila ženy priasť a tkať, pomáhala staviteľom chrámov, mužov naučila remeslám ako zlatníctvo, kováčstvo, farbiarstvo, Aténa sama vynašla pluh, hrable, uzdu, oje, hlinený hrniec, trúbku a flautu, Poseidón ( Neptún, manžel zeme , pán zeme), jedno z najstarších starogréckych bohov, pôvodne jeden z najvyšších bohov, uctievaný najmä medzi Iónmi, neskôr bola jeho moc obmedzená na vládu nad vodným živlom a morami, zemetraseniami a kôňmi, Hermes ( Merkúr ), okrídlený posol bohov v starogréckej mytológii, najprv boh plodnosti, neskôr posol, prenášal posolstvá bohov ľuďom, boh vynálezov, boh ciest, pútnikov a obchodníkov, sprievodca pocestných, ochranca hlásateľov, patrón a ochranca básnikov, vynálezca lýry a boh hudby, boh mágie a snov, Apolón ( Apollón, Apollo ), je boh starogréckej a starorímskej mytológie, boh svetla, umenia, uzdravenia, rozumu, harmónie, poriadku, tanca, lukostreľby, veštby a proroctiev, kolonistov, ochranca stád, vodca múz, apollónove symboly: labuť, delfíny, vlci, vavrínový veniec, luk so šípmi, lýra, citara, trojnožka, symbol prorockej sily, Afrodita ( Afrodité, Venuša, ktorá povstala z morskej peny ), starogrécka bohyňa lásky, plodnosti a krásy, bola veľmi krásna, vďaka svoej kráse a kúzlam sam stala jednou z nejmocnejších bohýň, neodolali jej ľudia ani bohovia, vystupuje vo veľa príbehoch gréckej mytológie a bola uctievaná po celom antickom svete, v antickom umení sa stala najčastejšie zobrazovanou postavou, na sochách, mozaikách, reliéfoch a vázových maľbách, starovekí gréci jej zasvätili niekoľko zvierat zvířat: delfín, holubica, lastovička, vrabec a niektoré rastliny: jablko, granátové jablko, mak, myrta a šípová ruža, Artemis ( Artemida ), starogrécka bohyňa lovu, bola veľmi krásna, nosila luk so šípmi, panenská ochranyňa matiek, ochrankyňa lesov a divokej zveri, bohyňa mesiaca a mesačného svitu, jej symbolmi sú lań a céder, V klasickom gréckom umení sa zvyčajne zobrazuje ako panenské dievča, vysoká a štíhla, oblečená do dievčenskej krátkej sukne, s poľovníckymi topánkami, lukom a šípmi, Často je zobrazená v polohe streľby a je sprevádzaná loveckým psom alebo jeleňom, Ares ( Mars ), starogrécky boh vojny a vojnového vraždenia, bol všeobecne nenávidený, hašterivý, krutý a bol rušiteľom zákona a poriadku, Eros ( Amor ), starogrécky boh lásky a samotná láska, boh úrody, symbol mocnej a všetko oživujúcej sily, ktorá sa zrodila po počiatočnom Chaose, Eros byl veľmi častým námetem umeleckých diel, najmä maliarskych vyobrazení a sôch. Puzzle sa skladá z deväťdesiatpäť dielikov.

Čítať viac Čítať menej
Dejepis – Staroveké Antické Grécko a jeho história – Náučné obrázkové puzzle